Doradztwo transakcyjne

Nasz zespół M&A posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie transakcyjnym zdobyte podczas pracy w funduszach inwestycyjnych Private Equity, międzynarodowych korporacjach oraz poprzez samodzielnie zrealizowane transakcje. Oferujemy doradztwo transakcyjne oraz strategiczne obejmujące wsparcie w zakresie:

  • Pozyskania finansowania
  • Sprzedaży przedsiębiorstwa lub wybranych aktywów
  • Organizacji procesu inwestycyjnego i zakupu obcego przedsięwzięcia
  • Połączenia (Fuzje)
  • Inwestycji w nowe dla klienta obszary rynku (greenfield)
  • Reorganizacje i ograniczanie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa, zarówno pod kątem sprzedaży biznesu jak i bieżącego funkcjonowania
  • Wdrażania procesów planowania i kontroli realizacji budżetu
  • Kształtowanie polityki właścicielskie, wdrożenia systemów raportowania
  • Przyspieszanie wzrostu organicznego

Wielu przedsiębiorców ulega pokusie samodzielnej sprzedaży swojego biznesu. Zatrudnienie doradcy jednak znacząco skraca proces sprzedaży oraz umożliwi uzyskanie wyższej ceny. Kluczowymi korzyściami jakie wnosi doradca w procesie transakcyjnym są:

  • Lepsza percepcja projektu ze strony inwestorów (zatrudnienie doradcy wskazuje na determinację i zwiększa konkurencję wśród inwestorów)
  • Wysoka dynamika procesu
  • Strukturyzacja czasowa procesu pozwalająca na precyzyjne określenie celów i terminów ich osiągnięcia
  • Ograniczenie czasu jaki przedsiębiorcy poświęcają na realizację zaplanowanej transakcji

 

Wielu klientów pyta nas, dlaczego proces sprzedaży trwa tak długo. Przedsiębiorstwo nie jest produktem „półkowym”, ma swoje uwarunkowania historyczne a nabywca musi mieć przekonanie że nabywa dobry „towar” w rozsądnej cenie. Rolą doradcy jest właściwe ustawienie procesu transakcyjnego aby mogły zaistnieć warunki do jego finalizacji w postaci zawarcia umowy kupna-sprzedaży. To wymaga odpowiednich przygotowań i właśnie czasu…

Przykładowy harmonogram procesu sprzedaży przedsiębiorstwa wygląda następująco:

  • 3 tygodnie: Przygotowanie trasera i listy adresatów oferty
  • 4 tygodnie: Zebranie deklaracji zainteresowania i podpisanych umów o zachowaniu poufności, przygotowanie procedury inwestycyjnej
  • 3-4 tygodnie: Przygotowanie pakietu informacyjnego dla inwestorów
  • 3 tygodnie: Zebranie wstępnych, niewiążących ofert w formie LOI
  • 1 tydzień: Wybór inwestora który otrzyma wyłączność na negocjacje
  • 2 tygodnie: wynegocjowanie i podpisanie term-sheetu
  • 3-4 tygodnie: due-diligence, ustalenie warunków umowy inwestycyjnej, podpisanie umowy